Joep

Joep
Joep - Dash Dandelion of the Hunterspride - Jack Russell Terrier

zondag 20 februari 2011

Joep alweer 1 jaar!

6 februari hebben we Joep's verjaardag gevierd. Joep is verwend met een heerlijke lange wandeling en wat lekkers toe!
Joep op de foto met zijn feestmuts, oh wat had hij daar zin in! De nodige snoepjes erin en zie het resultaat:





Joep plukken
Na uren te hebben geploeterd heb ik Joep zijn kopje klaar, resultaat: Hmm, het gaat. Loopt nog niet over, maar oké voor de eerste keer! Maar als ik Joep helemaal moet plukken, joh dat kost me een paar weken!
Toch maar even langs Jolanda voor wat hulp. Ze heeft me geprobeerd de kneepjes van het vak wat bij te brengen, maar wat is het lastig, ben ik ook nog eens links. Afijn, geoefend hebben we. Jolanda heeft het uiteindelijk overgenomen en Joep gestript.
Jack Russells worden niet getrimd (= knippen en scheren), niet geplukt (= plukken tot op de onderwol) maar gestript. Een goede stripvacht bestaat uit 3 lagen: de onderwol en 2 dekvachten met 2 verschillende lengtes. Bij de eerste stripbeurt wordt de langste lengte eruit geplukt. De korte vacht en de onderwol blijven dan over. 3 maanden later, wordt de vacht die is blijven staan geplukt. Daar onder zit uiteraard weer een kortere dekvacht. Een stripvacht wordt daarom ook wel een wisselvacht genoemd. Een stripvacht ziet er leuker en natuurlijker uit dan een geplukte vacht.

De volgende keer ben ik weer aan de beurt, dan gaan we plukken. Volgens Jolanda is Joep daarna TipTop! Ben erg benieuwd!!

Wat zijn het toch heerlijk hondjes Jack Russells. Altijd enthausiast, altijd zin in een wandeling, altijd een fantastische begroeting, ook al ben je 5 minuutjes weggeweest! Joep is het zonnetje in huis. Verknocht aan vertrouwde gewoontes (soort auti-gedrag!) goed dat dat voor mij heel herkenbaar is en fijn voor Joep, want hier wordt vrij gestructureerd geleefd. Iedere middag krijgt Joep zijn lange wandeling, deze varieert van 1 uur minimaal tot wel 2 uur, ligt maar net aan mijn vrije tijd. 's Morgens hoor je Joep niet, maar na half 1 begint hij en dan blijft hij lopen naar de achterdeur en komt weer terug. Hij zoekt oogcontact en geeft zijn ontzettend, alleliefste, piepje. Daar kun je niet om heen!
Rachèl was een ochtendje thuis. Zo gaf ze aan mij door: 'Ik denk dat Joep niet lekker is!' Schrik! Wat is er aan de hand dan? Joep was heel de morgen duf, stil en lag maar in zijn mandje. Ik zei dat ik wel even zou kijken als ik straks thuiskwam. Thuisgekomen een fantastische begroeting en halverwege mijn boterham begon Joep alweer naar de deur te lopen. Dus wandelschoenen aan en richting het bos.
Heb toen eerst maar even Rachèl een sms gestuurd: Don't worry, Joep is kip of hond lekker! Joep is gewend om 's morgens in z'n benchje te liggen, dus weer al zo'n vaste gewoonte! 's Avonds om 8 uur krijgt hij altijd wat lekkers, ook dat weet hij! En hij zal er dan ook voor zorgen dat je dat ook niet vergeet! Knapperd, he!!!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten