Joep

Joep
Joep - Dash Dandelion of the Hunterspride - Jack Russell Terrier

maandag 18 oktober 2010

Joep in de puberteit

Zo ongeveer rond de 7de maand dacht Joep nu is het wel genoeg geweest. Ze vinden me nu al zo lang lief, schattig en ja rustig eigenlijk ook wel, het is tijd voor wat leven in de brouwerij, mijn blafje is nu op volle sterkte. Daar kan ik wel wat mee.
s'Avonds rond de klok van 8 als mijn baasje uitgeteld op de bank zit..... ja dat is het juiste moment, dan heb ik ze. Ik ga voor haar staan en maar blaffen, na een aantal keren echt hard blaffen ja dan begint het, ze gaat me pakken althans ze doet een poging maar ik ben erg snel en duik weg onder tafel of ga ergens achter waar ze net niet bij me kan, dit is zo een leuk spel, een echte aanrader!!. Jammer als ze me te pakken heeft moet ik 2 minuten time out in mijn benchje, nou ja als ik eruit mag probeer ik gewoon weer, yes daar gaan we weer. Dit spel doe ik iedere avond en er is altijd wel iemand bereid om achter me aan te rennen, dit harde blaffen werkt!!!.
Na een weekje gaat mijn baasje om raad vragen, ze krijgt het advies om mijn riempje aan te doen, he! zo heeft ze me wel erg snel te pakken, niks an. Zo loop ik dus iedere avond en ja hoor ook al overdag met mijn riempje aan, geen gezicht vinden mijn huisgenoten. Hiep Hoi mijn riempje gaat weer uit, het feest kan weer beginnen.
Op een middag alleen met mijn baasje thuis. Ze geniet van een heerlijke lunch en ik van mijn fantastische blaf. Maar wat ik ook doe ik ga nog even dichter bij staan, ze reageerd dus gewoon niet. Na een paar minuten geef ik het op, althans dat dacht ze ik kom terug en begin opnieuw, maar weer geen reactie dit is niet gezellig. He! wat saai, ik ga uiteindelijk maar lekker naar mijn benchje voor een dutje. Heerlijk!!!


Zo is het gebeurd en zo hebben wij ons lieve Joepje dit blaffen en op een negatieve manier aandacht vragen afgeleerd. Het is nu na al die weken zo goed als voorbij. Op dit moment zijn het alleen nog de poezen die nog weleens de volle laag krijgen maar verder is het erg rustig in huis. Wat zijn ze toch geweldig he! PUBERS.









Geen opmerkingen:

Een reactie posten